31 Mar 2012

SEMAKIN HARI SEMAKIN CINTA


Hye.. Pekabo?? Tak ngantok la pulak pagi2 nie.. So.. Ak nk share 1 cerita nie.. Tengok tajuk post macam best kan?? Mesti sumua pikir pasal buah hati kan..  Sebenarnya bukan pasal buah hati.. Tapi pasal bidang aku nie.. Makin lama makin cinta plak aku dengan bidang perguruan nie... Walaupon belum habis praktikum lagi.. Aku dah mula sayang & seronok jadi cikgu.. BEST WOO!!

Tiap2 hari ada orang cakap cmni.. "assalamualaikum cikgu"... "selamat pagi cikgu"... Panggilan 2 akan kekal sampai la bila2... rasa bangga plus seronok je bila ada orang panggil camtu.. Bukan anak murid je .. Jiran, kerani, pekebun, pekerja kantin, makcik & pakcik semua akan cakap camtu.. WoW!! Rasa dihargai pon ada..

Lagi sebulan nak habis praktikum.. Lepas nie tamat la zaman praktikum aku.. Mesti rindu kan.. Yela.. Masa tue la nak kena observe, wat RPH yang panjang2... FUHH!! Tekanan beb.. HAHA!! Time pensyarah nak observe.. Time tue la datang gelabah.. Nak kena wat gempak2.. Maklomla nak markah tinggi... BBM memang canggih giler la.. ICT, bahan maujud, manalikad, kertas warna, permainan, kuiz, berlakon, nyanyian dan macam-macam lagi la.. Semua tue penah wat.. KENANGAN!!

Yup.. Aku taw tanggungajawab sebagai guru memang besar.. I'M ready now!! 
I LOVE MY JOB EVER!! 

3 comments:

  1. lg 20 hari cikgu mngajar kat convent .

    ReplyDelete
  2. haah.... jga diri elok2...

    ReplyDelete
  3. ok ! msti kteorg sume akn rindu ckgu n ckgu akheer . korng suke wat lwak .

    ReplyDelete

Bagi la komen cikit.. satu pon jadila...