25 Jul 2012

HIKMAH DI BULAN PUASA..

Hye.. Pekabo semua?? Puasa tak hari nie?? Sedar tak sedar.. dah masuk hari kelima bulan Ramadhan... Masa begitu cepat berlalu.. Diharapkan kita dapat menggunakan peluang berada di Bulan Ramadhan kali ini dengan sebaik mungkin.. Bagi mereka yang telah pergi.. Pasti mereka amat merindui bulan yg mulia ini.. Bulan yg penuh dengan ganjaran dan tawaran daripada Allah.. Bersyukur kerana kita masih diberi peluang ini...

Bulan Ramadhan banyak mengajar kita erti kesabaran... Bukan sekadar sabar dari makan dan minum di siang hari.. Tapi hampir seluruh anggota badan harus bersabar dari melakukan perkara yg tidak elok.. Bila kita banyak bersabar dengan apa yg terjadi.. Secara automatiknya kita akan menjadi lebih tenang.... Pada awalnya memang sukar untuk mengawal kemarahan.. Dalam bulan Ramdhan inilah kita mampu mengubah kemarahan itu menjadi sejuk.. Alhamdulilah... Saya turut merasai ketenangan itu jika kita menahan diri daripada marah...

Memandangkan cuaca yg panas dan tidak menentu.. Pelbagai ragam manusia dapat kita temui.. Sebagai contoh dijalan raya.. Kadang-kadang sikap segelintir pemandu kenderaan yg tidak berhati-hati akan menyebabkan kita marah.. Apabila marah, kita akan mengeluarkan perkataan-perkataan yg kesat seperti yg biasa kita lakukan.. Selalunya kita akan mengutuk pemandu yg sedemikian.. 

Jadi.. Sempena bulan Ramdhan ini,, kita harus banyakkan bersabar.. Tidak kiralah di mana, bagaimana situasi sekali pon.. Dengan kesabaran hati akan menjadi tenang dan sejuk.. Sesuatu perkara yg baru jika dilakukan selalu akan menjadi kebiasaan pada suati hari nanti.. 

"KESABARAN ASAS KETENANGAN" ----------------> 
"KETENANGAN ASAS KEJAYAAN".............


20 Jul 2012

SELESAI SUDAH...

HyE... Pekabo semua?? Hope semua dalam keadaan sihat.. Hari nie tamatlah sudah segala kerja dan projek di sekolah.. Habis praktikum & Internship.. Puas hati bila dah habis... Lega rasanya.. Tapi sedih pon ada gak sebab lepas nie dah tak dapat dtg sekolah nie lagi.. Yela.. Sekolah nie banyak kenangan beb!! Macam-macam benda aku dapat belajar kat sini.. Terbaik!!!

Lepas nie aku dah tak jadi guru pelatih lagi .. Mesti rindu kan zaman praktikum... Pape pon aku kena lalui gak sebab nie lah kehidupan sebenar aku sebagai seorang guru... Walaupun belum jadi guru betul.. Tapi nikmat jadi guru tue memang dah lama ada dalam diri.. Memang best bila bergelar cikgu nie.. !!!

So.. Ribuan Terima kasih kepada semua warga SK ST Bernadette's Convent di atas segala bantuan dan sokongan yang telah diberikan.. Segala kenangan akan terus disimpan dalam ingatan.. Harapan aku.. Semoga kita dapat berjumpa lagi suatu hari nanti... Semestinya aku akan merindui SK ST Bernadette's Convent !!!!

Khas untuk warga SK ST Bernadette's Convent Batu Gajah....!!!



7 Jul 2012

SELAMAT PENGANTIN BARU FAWWIZA & HAKIM!!

Hye.. Pekabo semua??? Hari nie aku nak share satu majlis perkahwinan member aku.. Nama die Fawwiza.. So.. Tahniah diucapkan kepada pengantin yg baru sahaja melangsungkan perkahwinan.. Moga pengantin akan terus bahagia dalam menjalani kehidupan yg baru... Tahniah!!

Aku g nek keta  sekali ngn geng konvoi... Jauh la gak perjalanan.. Dekat 2 jam bru la sampai... Fuhh!! Memang ramai orang yg datang.. Mana taknye.. Khemah sampai lapan tue.. Memang meriah la kan.. Tak nak bebel pnjang.. Tengok jela gambar pengantin kt bawah nie... Selamat Pengantin Baru....













1 Jul 2012

PROTON SAGA FLX SE!!!

Hye.. Pekabo semua?? Hari nie aku nak post satu kereta yang cun.. Kereta nie member aku punya... Nama dia Mohd Afandi Mat Hassan.. Dulu die nie pakai Kancil Turbo.. Sekarang pakai Saga plak.. Wah.. Makin menjadi-jadi kereta dia.. Aku je yang masih pakai motor.. Maklumla lom ada rezeki nak pakai kereta..

Aku amek gambar nie masa ktorang g mancing kat Batu Gajah.. Saje la aku snap gambar kereta die.. Aku pon minat gak kat kereta nie.. Tapi disebabkan kakak aku dah pakai.. Aku pon plan nak amek kereta lain.. Tak nak bagi sama .. HaHa..  Ok lah.. Nak tengok keretanya???  Tengok kat bawah nie... 

Cun tak???









P/S :  Kepada tuan punya kereta --------------> Jangan marah ye...