16 Nov 2011

KALAU ADA JODOH

Hye.. Pekabo sume?? Hari nie saje je nak tulis post.. Mungkin tajuk agak mengarut, tetapi penting juga  untuk kita dengar.. "Kalau ada jodoh kita kahwin lah"... Itulah ayat yang akan diberitahu  oleh setiap pasangan kat dunia nie.. Semua pasangan akan cakap macam tue...

Kadang-kadang kita tengok, ada sesetengah orang yang bercinta, akhirnya putus ditengah jalan.. Bercinta selama 5 tahun.. Akhirnya putus selepas 5 tahun tue.. Ada orang kata memang pasangan tue la paling bahagia sbb dah 5 tahun bersama.. Tengok-tengok tahun ke 6 dah putus.. Sedih tak?? Itulah kepentingan ayat "Kalau Ada Jodoh".. Lagi sedih bila ada pasangan yang sedang belajar dan telah bernekad untuk berkahwin selepas belajar.. Tengok-tengok semester akhir diorang putus.. PERGHH!! Sedih giler kot.. Nak carik pengganti kat mana? Dahla susah nak cari pasangan.. Time tengah belajar la senang nak cari... Maklumla tengah HOT!! Kesian pada pasangan macam nie...

Sememangnya setiap pasangan mengharapkan pertalian yang sah dalam perhubungan iaitu gerbang perkahwinan.. Bila dah kahwin, semua benda boleh buat.. Bebas nak buat pape pon.. Kan SYOK!! Tapi sangat sedih bila kita ditinggalkan kekasih yang betul-betul kita sayang.. Sebab apa dia tinggalkan kita ek?? Jangan sampai jadi giler sudah... Padahal kita dah buat yang terbaik untuk pasangan kita tue.. Itulah kepentingan ayat "Kalau Ada Jodoh"...


So, kepada kawan-kawan yang sedang hangat bercinta.. Gunakanlah ayat nie sebagai pelindung kalau pasangan kita tanya " bila nak kahwin"?? Jawablah "Kalau Ada Jodoh"... Aku mendoakan agar semua kawan-kawan aku akan bahagia dengan pasangan mereka masing-masing.. Tak kisahla bercinta lama atau tak.. Yang penting bila dah berkahwin, diorang akan kekal bahagia.. Yang penting bukanlah cinta sebelum perkahwinan.. Cinta selepas perkahwinan adalah lebih baik.....


So.. Jangan bersedih Kalau kita putus Cinta.. Mungkin bukan dia yang terbaik.. Tak ada jodoh la tue namanya... SABOR JELA!!



P/S: Tak guna sedih kalau putus cinta.. Enjoy sudah.. hidup sorang-sorang best gak pe!! kan3!!!
CERIA SELALU!!

No comments:

Post a Comment

Bagi la komen cikit.. satu pon jadila...