5 Aug 2012

BIARKAN DIA GEMBIRA...

Hye.. Pekabo semua?? Hari nie dah masuk 16 Ramadhan.. Sungguh cepat masa berlalu kan.. Sedar tak sedar dah masuk pertengahan Ramadhan.. Moga kita sentiasa mendapat ketenangan dan kebahagiaan dalam hidup.. InsyaAllah... Hari nie aku nak share satu cerita yang berkaitan dengan tajuk post kat atas tue.. Mesti korang tak paham kan.. 

Kita nie selalu mengharapkan yg terbaik dalam hidup kita.. Kita nak semua orang hepi dengan kita.. Tapi tak semua orang akan hepi dengan apa yg kita buat.. Yela.. Kita manusia yg selalu buat kesilapan.. So.. Kesilapan tue mmg kita tak nmpak.. Cmne pon.. Kita mesti cuba yg terbaik tok bg orang gembira.. Biarlah kita bersedih dan berduka asalkan orang yg tersayang bahagia.. 

kadang-kadang hidup nie terlalu mengongkong orang yg tersayang.. Biarkanlah dia gembira.. Jangan halang apa yang dia nak buat.. Sebab, dia bukan milik kita lagi.. Dia milik semua orang.. Ingat tue!! Tapi hati nie cepat rasa cemburu kalau tengok dia dengan orang lain.. Jd nak buat macam mana ek??? Kita kenalah kuatkan diri.. Yang penting yakin dia tetap bersama kita.. Kalau rasa cemburu gak.. Bek tido atau buat kerja untuk lupakan dia sekejap.. Kan3?? 

So.. Biarkanlah dia gembira.. Jangan terlalu mendesak dan kongkong hidup die.. Apa yang penting. kita nak dia gembira selalu.. Biarlah kita yang bersedih dan akan tersenyum bila melihat dia gembira.. Ingatan kepada diri sendiri.. Selagi dia bukan milik awak sebetulnya.. Biarkanlah dia bebas bersama siapa sahaja yang boleh buat dia gembira.. Jangan terlalu emosi .. Selagi dia bukan milikku.. Aku tetap akan mengalah.. Birakan Dia Gembira!!! OK



BIARKAN DIA GEMBIRA...................

No comments:

Post a Comment

Bagi la komen cikit.. satu pon jadila...